Etiketter

fredag 17. mars 2017

Vinterpadletreffet 2017

For første gang var jeg med på Vinterpadletreffet som også i år ble holdt på Offersøy Feriesenter. Jeg angrer ikke på det, det ble ei innholdsrik helg på flere måter. Nye erfaringer ble gjort både på sjøen og på land. Lærte en del nytt, lærdom jeg tar med videre, og noen nye bekjentskaper ble det også.

Jeg skal ikke legge ut noe fra sjøen, det har jeg allerede gjort på FB, og Marian har blokket allerde. Hennes blogg finner du HER

Da jeg kom ut fredag formiddag var aktivitetene allerede i gang. Jeg stakk innom grillbua hvor det var kurs i matlaging. Dvs å lage mat når man er på tur.

 Alle deltok med tilbereding, hakking av løk, epler, paprika osv osv.  Det så så fristende ut at jeg meldte meg på til kurset søndag. Lot denne gjengen få holde på, og rusla videre.



 Fredagskveld og møte i plenum. Vann i glasset......man skal jo oppføre sæ blant folk.

 Planer for helga ble lansert, folk fikk vite mer om de forskjellige aktivitetene på sjøen, hva som kunne forventes, krav til feridigheter, og ikke minst HMS. Alle skulle bli tatt godt vare på. Og alle skulle ta vare på hverandre. Supert motto og leve opp til.
Morten hadde ei fin pedagogisk tilnærming på hva som ventet oss, og ufarliggjorde "ting" som kanskje noen hadde respekt for.


 Lørdag ettermiddag, her hadde jeg fin utsikt fra soverommet mitt, og kunne zoome inn på de som hadde valgt brottpadling lørdag ettermiddag. Sjøl foretrakk jeg en powernap etter å ha deltatt i padling i "litt mer eksponert farvann". Ufrivillig velt i bølger tar på. Eller man blir litt døsig. Da er det godt med ei stille stund med egenevaluering og ettertanke: Hva erfarte jeg, hva lærte jeg, hva kan jeg eventuelt gjøre annerledes, osv osv.
Påmelding til teknikkurs er gjort. Trenger å ta det en gang til. Det er prisen å betale for å ikke holde ting vedlike.
 "Stein-Evert!!!!--------STØTTETAK!!!!!" Jeg aner stemmen til Jann Engstad som skal ha kurset. Gleder meg!

 Brottpadlergjengen som vantrives i sovepose. De kan nu bare ha det så godt. :)

 Å  padla ikke igjennom her. Det glemte æ!

 Kurs i "Rigging av kajakk", formidlet av Alf. Og det gjorde han på en lun og god måte.  Erfaringer ble delt med oss, formidlet på en humoristisk måte, men allikevel til ettertanke. For meg var det av de mest nyttige i helga. Her var det flere forhold jeg aldri har tenkt på. 


 Hva bør være standart utstyr å ha med seg. Man trenger ikke bare førstehjelpsutstyr for seg selv og andre, men også for reparasjon av kajakk når man er på tur.

 Så ble det min tur med matkurs. Litt småsnadder til å begynne med. En form for "ventepølse". Nydelig forrett.

Inngunn Vika to turen fra Stavanger eller deromkring for å holde kurs.
Blogger gjør hun også, og på bloggen var det tips om sammenleggbar grillrist til å ha med på tur.
Den har jeg allerede i hus. :) Æ bestilte den tvert.
Narvikdama bosatt i Harstad venter og venter på aspargesen. Antar det sikles innvendig.

 Marinert kyllingfilèt. Såpass må man ha.

Endelig klart til å "hive innpå". Æ va mett langt uti hjemturen. Frista ikke med pølse på Statoil Evenes engang.

"Har det mere vorre, har det i mæ forre!"


Alt i alt ei fortreffelig helg. Ligger an til deltakelse neste år også.
All honnør til alle som har stått på med stor dugnadsånd og fått dette til.

4 kommentarer:

  1. Kjekk lesing Stein-Evert! Alltid kjekt med nye padle-/matbekjentskap :-D Sees plutselig igjen. Jeg skal skjerpe meg og legge ut oppskrifter i løpet av helga, må bare gjøre unna en "Ute-fritid" messe først.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er kjekt å bli kjent med nye mennesker. Har blitt kjent med utrulig mange flotte mennesker etter t jeg begynte å padle i 2012.
      Vet ikke om du skjønte meldinga mi til deg på messenger. Du har kommentert en av mine filmer på youtube, film om egenredning, der absolutt alt går galt. Har blit atskillig bedre,og.....jeg har trosset de anbefaling om aldri å padle alene. :)

      Slett
  2. Ok, da stryker jeg all dårlig samvittighet for å nærmest ha tvuget deg på treff... Omsider vet du med sikkerhet hva du har gått glipp av før, noterer at du ikke tenker å gjøre det igjen neste år heller. ;)

    Hva slags nyttige ting lærte du hos Alf som du ikke hadde tenkt på før? Jeg fikk ikke med meg den. :(

    SvarSlett
  3. Stryk dårlig samvittighet. :)
    Hva jeg lært av Alf......det tar vi i verbal versjon. For mye å skrive om/forklare.

    SvarSlett