Etiketter

søndag 21. april 2013

Ei rulle i april


Å gjøre ei rulle med kajakk er vel ikke noen enorm sak. At det ikke er helt enkelt når man er uprøvd på det er så sin sak, men mange gode videoer på youtube er jo nyttig som bare det. Så da må vel jeg også få det til.
Har jeg tenkt.
Flere ganger.
Og jeg var så sikker i mi sak at jeg bestemt har sagt at jeg skal gjøre det i vinterkald vesterål-sjø. Jeg har sagt at det skal gjøres i vitners nærvær og i trygge omgivelser.
Som sagt så gjort. Under et besøk på Sortland blei en tur i sur aprilvind avslutta med at jeg foretok et rulle. Eller "rulle" i anførsel er vel mer riktig å hevde. Siden sitteplassen i min Hasle er så høy bak så måtte jeg gjøre rulla med foroverbøyd kropp. Ifølge instruktøren. Ikke noe sak det. Æ e da vel mann for å gjøre ting foroverbøyd. Fikk forklart hvordan jeg skulle føre åra, fulgte med så godt jeg kunne og nikka at jeg forsto. Men æ forsto det ikke helt, tenkte at her er det bare å la det stå til. Æ la åra pent ved siden av fartøyet, og lot meg bikke til siden. Dramaet var i gang.....


Ka som gikk galt e ikke æ mann til å forklare.
Men, det har vel sammenheng med at æ aldri har prøvd det før.
Æ skal innrømme at da æ kjørte utover så gleis æ for mæ sjøl og tenkte at det å rulle skulle æ nok få til. Min medhjelper skulle bli ståanes å måpe i sjøkanten og være kjempeimponert og mållaus over ka Villmarkens Sønn var mann for. Nu som betegnelsen "pingla fra Ofoten" var lagt død og øde.
......Men gubbevære mæ vel kor feil æ tok......




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar